Effecten van verschoven wervels

C1 Bloedvoorziening van het hoofd, hypofyse, hoofdhuid, hersenen, gezichtsbeenderen, binnen- en middenoor, symp. zenuwstelsel. Hoofdpijn, zenuwachtigheid, hoge bloeddruk, slapeloosheid, migraine, chronische moeheid, duizeligheid.
C2 Ogen, oogzenuwen, voorhoofd, gehoorzenuwen, rotsbeen, longen, voorhoofds- en bijholten. Allergiëen, scheelzien, flauwvallen, oorpijn, sommige gevallen van doofheid.
C3 Buitenoor, gezichtsbeenderen, wangen, trigeminuszenuw, tanden. Zenuwpijn in gezicht, acne, puisten, zenuwontsteking, eczeem.
C4 Neus, lippen, mond, buis van Eustachius. Hooikoorts, neusverkoudheid, gehoorverlies.
C5 Keel, stembanden, nekklieren. Keelpijn, laryngitis, heesheid.
C6 Nekspieren, schouders, amandelen. Stijve nek, pijn in bovenarm, tonsillitis, kinkhoest, kroep.
C7 Schildklier, slijmbeurzen in de schouders, elleboog. Schildklieraandoening, bursitis, verkoudheid.
T1 Onderarmen, handen, polsen, vingers, slokdarm, luchtpijp. Pijn in onderarmen en handen, hoesten, astma, kortademigheid.
T2 Hart, hartkleppen, kransslagaders. Hartklachten, aandoeningen van organen in de borstkas.
T3 Longen, luchtpijpvertakkingen, pleura, borstkas, borsten. Bronchitis, pleuritis, longontsteking, griep.
T4 Galblaas, galbuis. Galblaasaandoeningen, geelzucht, gordelroos.
T5 Lever, plexus solaris, bloed. Leveraandoeningen, bloedarmoede, lage bloeddruk, slechte circulatie, gewrichtsontsteking, koorts.
T6 Maag. Slechte spijsvertering, maagzuur, (nerveuze) maagaandoeningen, slechte eetlust.
T7 Alvleesklier, twaalfvingerige darm. Zweren, maagontsteking.
T8 Milt. Verlaagde weerstand.
T9 Bijnieren. Allergiëen, galbulten.
T10 Nieren. Nierproblemen, nier(bekken)ontsteking, aderverharding, chronische moeheid.
T11 Nieren, urinebuis. Huidaandoeningen als acne, eczeem, (steen)puisten.
T12 Dunne darm, lymfecirculatie. Reuma, gas in de buik, sommige vormen van steriliteit.
L1 Dikke darm, liezen. Obstipatie, dikkedarmontsteking, dysenterie, diarree, sommige ingewandsbreuken.
L2 Blinde darm, onderbuik, bovenbenen. Buikkramp, moeilijke ademhaling, acidose, spataderen.
L3 Geslachtsorganen, baarmoeder, blaas, kniëen. Blaasproblemen, menstruatieproblemen, miskramen, overgangssymptomen, bedplassen, impotentie.
L4 Prostaat, lage rugspieren, heupzenuw. Ischias, lage rugpijn, pijnlijk of te vaak urineren.
L5 Onderbenen, enkels, voeten. Slechte bloedsomloop in de benen, gezwollen enkels, zwakke benen, enkels en voetbogen, koude voeten, beenkrampen.
Heiligbeen Heupbeenderen, billen. Aandoeningen in sacro-iliacale regio, kromming van de rug.
Staartbeen Rectum, anus. Aambeien, anusjeuk, pijn bij zitten.

Nieuwe afsprakenservice »

Gratis gesprek, intake of reguliere behandeling? Geef hier aan wanneer u uw afspraak wilt maken!

“Omdat ik na een jaar dokteren van de oorzaak van mijn klachten af wilde, heb ik de chiropractor bezocht. Al na enkele behandelingen namen de klachten structureel af! Inmiddels ben ik al enkele maanden pijnvrij en bezoek ik de chiropractor alleen nog ter controle.” Lees verder >

Meld u nu aan >

Vitamine D Revolutie: dit boek bespreekt onderzoek naar de werking van vitamine D en laat zien dat een gebrek hieraan in verband staat met een veelheid aan ziektes. Lees verder >